tisdag, augusti 21, 2007

Åka bil

Idag var jag och sonen ute och åkte bil själva för första gången. Vi har placerat bilbarnstolen i baksätet eftersom det finns en airbag i fram. En spegel sitter monterad i bak så att vi ska kunna se varandra under resans gång. Jag hade laddat med några favoritleksaker och talade tydligt om och visade att mamma sitter i fram. Jag pratade och sjöng nästan hela tiden, men ändå blev han tokledsen. Stora krokodiltårar rann nedför hans kind och han var förtvivlat ledsen. Den korta bilresan på ca. 10 minuter kändes som en evighet. Jag kände mig så hemsk, tänk om att kände sig övergiven? Hemska tanke. Jag tänker då inte ha honom i bak, ska se till att airbagen kopplas ur i fram.

4 Comments:

At 10:39 em, Blogger Anna said...

Vad bra med en spegel, jag skulle vilja ha en sån jag också. Även vi har airbag fram och det skulle kosta 5000kr att koppla ur den, hutlöst.

 
At 1:20 em, Anonymous Anonym said...

Jag hade turen att inte ha airbag på den sidan. Men annars hade jag nog också kopplat ur den. Jag gillar att vi kan se och prata med varandra. :-)

 
At 10:35 em, Blogger Anna-Bell said...

Jag gillar inte heller att ha Prinsen där bak i bilen. Senast jag hade det så satt jag och tittade bak så mycket att jag körde på en trotoarkant och fick punka...

 
At 5:10 em, Blogger Solkatten said...

Du är utmanad!

 

Skicka en kommentar

<< Home