måndag, september 03, 2007

Ensamma

Idag har jag och lillen fått rå om oss själva. Maken har börjat jobba igen. Lite pirrigt var det allt, men det gick bra. Det blir förstås väldigt mycket mer att göra och allt kräver nogrann planering vilket jag hoppas att jag blir bättre på när jag blir en rutinerad hemma mamma. Vi höll oss hemma idag förutom en kort promenad ute tills det började spöregna. När maken kom hem från jobbet fick han världens flin och lillen sträckte armarna mot honom, snacka om han tyckte det var mysigt att komma hem! Imorgon åker maken på konferans och ska sova borta, så det blir en riktig rivstart med att klara sig själv.

2 Comments:

At 6:05 em, Blogger Siri said...

Oh, jag minns precis känslan när maken började jobba efter 10 pappadagar. Det var pirrigt och nervöst och det tog ett tag att få in egna små rutiner i vardagen. Man klarar mer än man tror!

 
At 11:11 fm, Blogger Solkatten said...

Det kommer att gå bra!

 

Skicka en kommentar

<< Home