måndag, augusti 28, 2006

Viktiga datum

Tänkte bara bifoga våra datum i adoptionsprocessen så är det lättare att hänga med var vi befinner oss.


· Ansökan om hemutredning - 4 oktober, 2004

· Första träffen med hemutrdearen - 31 januari, 2005
· Adoptionskurs – februari, 2005
· Hembesök av hemutredaren – 17 maj, 2005
· Medgivandet beviljat - 1 juli, 2005
· HTK - 14 oktober, 2005
· LID - 31 oktober, 2005

· Fick veta LID datumet - 4 januari, 2006 (vilken pärs det var att inte fått veta om papprena kommit fram...var helt säker på att de kommit bort eller nåt)

4 Comments:

At 8:51 em, Blogger Mina said...

Hej, jag har precis börjat utforska adoptionsvärlden och undrar vad HTK och LID står för.

Lycka till och hoppas att det snart är er tur!

 
At 12:32 fm, Blogger Filippis said...

Hej!
HTK = Handlingar Till Kina
Dvs. det datum som alla dokument skickades från Sverige till Kina.

LID = Log In Date
Dvs. det datum när adoptionsbyrån i Kina loggade in och registrerade våra handlingar. Det är det datum de går efter när de lämnar ut barnbesked.

Lycka till med fortsatt utforskning av adoptionsvärlden. Det är spännande!

 
At 11:03 fm, Blogger Mina said...

Tack så mycket!

Ja, spännade och många nya förkortningar att lära sig.

Jag måste erkänna att adoption låter mkt mer spännade än provrörsbefrukningar som jag håller på med.
Man kanske skulle byta "hobby" ;-)

 
At 10:39 em, Blogger Filippis said...

Hej igen mina!

Man måste nog göra det som känns rätt för just en själv. Vilket kanske i och försig inte alltid är så lätt att veta. Man kan ju ställa sig i kö för hemutredning paralellt med de försök ni gör nu. Eftersom hemutredningen tar ganska lång tid så är det inte fel att ha tjuvstartat lite om ni bestämmer er för adoption. När man väl skickar sina papper till landet ska man förståss vara helt säker på att det är adoptera man vill göra, men som sagt det är en procedur fram tills dess.

 

Skicka en kommentar

<< Home