tisdag, januari 02, 2007

God fortsättning!

God fortsättning på det nya året till er alla!

2006 har varit:
- ett tråkigt år (minst sagt!), jag är glad att det är över och ser fram emot att 2007 kommer bli ett mycket roligare år.
- ett evighetsväntans år, alla papper var klara och inskickade till Kina redan 2005 och vi var säkra på att vi skulle få barn under 2006.
2006 har egentligen bara varit en lång, lång väntan och plågsam besvikelse gång på gång. Ingenting roligt har hänt under året. Äntligen är 2006 slut!

Nu ser jag framåt och tänker igen att under detta året kommer vi i alla fall att få barn! (om inget väldigt oväntat skulle hända förstås..)

Jag blir ledsen att jag inte känner samma pirr av glädje i kroppen när jag tänker på vårat blivande kinabarn längre som jag gjorde i början av processen. Nu känns det bara tomt, ungefär som om kroppen och psyket har ställt in sig på att det inte är någon idé att känna så innan det verkligen är dags.

Jag har blivit utmanad av applecore om vilka 5 saker jag helst vill ska hända under 2007:
  1. Jag vill att vi ska få barnbesked senast i mars och få åka till Kina senast i april för att äntligen få hämta vårat barn.
  2. Jag vill att alla mina nära och kära får vara friska och lyckliga.
  3. Jag önskar att vi hinner få mer ordning och renovera huset och bl.a att vi har råd och tid att bygga en stor härlig altan.
  4. Jag hoppas att jag klarar av min utbildning och får den examen som jag har kämpat för.
  5. Jag vill vinna mycket pengar!

Nu har jag bara skrivit riktiga ego saker, förutom detta så finns det förstås en massa saker i världen som man vill ska hända/inte hända.

Jag utmanar: solkatten, en bulle i hjärtat & carnesir

2 Comments:

At 11:15 fm, Blogger Storkenflyger said...

Yes. Skål för att skitåret 2006 är över. Nu är det barnåret 2007 som gäller!

Gissar att det kommer börja tokpirra när barnbeskedet kommer.
WOW - längtar efter att få läsa det blogginlägget :)

 
At 7:29 em, Blogger Solkatten said...

Hurra för 2007!! Nu kan det bara handla om några månader innan ni får BB - det bestämmer jag!

Antar självklart utmaningen (fast inte idag. Jag är helt slut).

Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home