söndag, november 12, 2006

Jag har blivit utmanad...

... av Applecore att vara med i en alfabetsutmaning. Så här kommer mina svar:

A is for age: 31
B is for booze of choice: Rödvin och mineralvatten
C is for career: Sjuksköterska
D is for your dad's name:
E is for essential items to bring to a party: Ett glatt humör ;) och någon liten present till värden, typ en flska vin, blomma eller chocklad
F is for favourite song at the moment: "Av längtan till dig" för att jag tänker på mitt blivande barn när jag lyssnar på den. Har själv gjort om några rader i den så att den beskriver vår längtan. Kanske kommer den spelas på ett blivande dop...
G is for favourite game: Vem vill bli miljonär, Geni och Tabu
H is for home town: Stockholm
I is for instruments you play: Spelade piano som liten, nu är det dåligt med det.
J is for jam or jelly you like: Björnbärsmarmelad, mmmmm
K is for kids: Inget ännu tyvärr.
L is for living arrangements: En liten 50-tals villa.
M is for mother's name:
N is for name of your crush: Maken
O is for overnight hospital stays: Många som barn och en som vuxen
P is for phobias: Trånga instängda utrymmen
Q is for quotes you like: "Carpe diem" (fånga dagen) - önskar att jag alltid kunde följa det.
R is for relationship that lasted the longest: Maken, 14 år (med ett par års uppehåll ungefär i mitten). Gifta i 2 år
S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Mest vardagsklädd som jeans och topp och kofta/tröja.
T is for time you wake up: Varierar väldigt, 05:00 om jag jobbar dagpass, ca. 09:00 om jag jobbar kvällspass och om jag är ledig kan jag sova hur länge som helst!
U is for underwear: Boxers eller tai trosor och bh
V is for vegetables you love: sockerärtor, gul och röd paprika
W is for weekend plans: Jobba och börja renovera hemma (barnrum och hall).
X is for x-rays you've had: Lungor och tänder
Y is for yummy food you make: Kycklingryta och spaghetti och köttfärssås.
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Det får bli till Solkatten, Mamma Wannabe och Lisa Papaver
Ä är för älsklingstrend: Långa tröjor och tjocka varma dunjackor
Ö är för en önskan just nu: Att tiden ska gå fort och att vi ska få barnbesked från Kina!

1 Comments:

At 9:38 em, Blogger Solkatten said...

utmaningen antagen!

 

Skicka en kommentar

<< Home