fredag, september 22, 2006

Positiva tankar

Jag har nog verkat negativ och otålig här på bloggen. Det har jag nog också varit... Irriterat mig på "dumma" frågor och kommentarer. Velat ha lika mycket uppmärksamhet som gravida i min närhet. m.m. Efter ett långt samtal med min kära make ikväll har jag bestämt mig för att tänka annorlunda! Vi konstaterade att han inte alls möter och bemöter saker på samma sätt som mig. För att generalisera så är killar enklare och rakare och han behöver inte jämföra sig och umgås med gravida kvinnor var och varannan dag. För på honom syns det ingen skillnad i att bli biologisk pappa och adoptivpappa som det ju gör på mig. Han har också förståelse för att människor säger och handlar som de gör för att de inte vet bättre. Nu ska jag också tänka så. Jag ska fortsätta att berätta och prata om adoptionen och sluta lägga någon vikt vid hur människor reagerar och vad de säger. Sluta analysera och tänka för mycket på vad andra tänker helt enkelt! Enkelt, eller hur?!

Jag är ingen negativ person i vanliga fall och inte dömande heller för den delen, men all denna långa väntan har nog satt sina spår... Nu ska jag i alla fall försöka vara mer positiv, för min egen skull och min mans och alla runt omkring mig! Nu ska vi lägga energi på att göra iordning barnrummet och inhandla saker till våran lilla tjej/kille!

4 Comments:

At 5:06 em, Blogger Solkatten said...

Hur lätt är det att vara glad och positiv när man bär på flera kilo sorg (som kanske inte släpper förrän lillskruttan/skrutten kommer?). Jag kan intyga att du är allt annat än negativ irl ;o)

Vad härligt att sätta igång med barnrummet - då blir det kanske mer verkligt.

Kram till dig och din vise man =)

 
At 5:45 em, Blogger En bulle i hjärtat! said...

Vilka bra tankar! De ska nog både jag och min man ta till oss, det kanske är dags att se solen istället för molnen..! Lämnar mitt avtryck här, jag har suttit och läst din blogg och har lagt till din adress bland mina länkar på min nystartade sida!

 
At 9:43 em, Blogger Storkenflyger said...

Jag fick inspiration. Även jag har varit neggo på min blogg. Vad det handlar om, precis som du skriver, är att inte bry sig om andras reaktioner.

 
At 5:48 em, Anonymous Anonym said...

Hej måste bara säga att jag fick tårar i ögonen när jag läste din blogg, du så känner så lika, jag känner igen mig i detta med att folk inte riktigt känner glädje för oss adoptivföräldrar.
tack för en bra blogg

 

Skicka en kommentar

<< Home