tisdag, september 05, 2006

Konstig dröm

I natt hade jag en väldigt konstig dröm som var både lycklig och otäck på samma gång... Vi hade äntligen fått vårat efterlängtade barn från Kina, det var en pojke med blont lite lockigt hår och blå ögon. Jag var så lycklig över att ha blivit mamma men det kändes konstigt att barnet inte alls såg kinesiskt ut, jag var nog faktiskt lite besviken. Så som jag föreställt mig mitt lilla kinesiska barn så länge. Jag var orolig för hur det skulle kännas för honom när han växte upp och säga att jag är adopterad från Kina, stackars barn! Han kommer inte bli trodd på och kanske retad! Han kommer undra över han ursprung som ingen förstår sig på.

Han var i alla fall underbar och det gick bara bra i anknytningen. Ganska snabbt så log han och vi fick massa pussar! Men det var jobbigt också för det visade sig att han behövde syrgas!!!!! och det hade ingen talat om för oss. Vi visste inte varför.

En dag när vi var ute på stan så var han trött och hängig och vi hade glömt att ge honom mat och fick panik. När vi väl skulle handla något så visste vi inte vad han åt och vi hade inte med oss någon nappflaska eller pipmugg att ge honom dricka i. Dessutom så var min mamma med och hon hade tryckt ner honom i en alldeles för liten BabyBjörn bärsele och gick och bar på honom tills jag kom på att han faktiskt bara borde vara hos mig eller min man så här i början också fick jag panik för det också!!!!

Sen vaknade jag som tur var!

Det var första gången jag drömt om att jag har blivit adoptivmamma (har för länge sedan haft drömmar om att jag föder barn). Jag ser det som positivt att jag drömde om det, men det var riktigt läskigt att känna att jag inte hade full koll. Jag tror i alla fall inte att det var någon sanndröm...:)

1 Comments:

At 2:27 em, Blogger Storkenflyger said...

Det var absolut ingen sanndröm men den var rolig (i sin absurditet). Speciellt kul med den för trånga bärselen som din mamma hade pressat ner honom i.

Nu min högst ovetenskapliga drömtydning:

Syrgasen - i ditt undermedvetna oroar du dig för hur ditt blivande barn har det inne i sin biomammas mage.

För liten bärsele - din mamma kommer att bli mormor till ett lite större barn än de flesta andra mormödrar.

Besvikelse över blondinen - du vill ha ditt a-barn och inget annat barn. Basta!

 

Skicka en kommentar

<< Home