onsdag, augusti 30, 2006

Avundsjuka

Idag kom jag i kontakt med en kvinna som just fått sin tredje superdupesöta bebis. Till saken hör den att hon är född 1981!!! När jag frågar hur gamla hennes andra barn är, svarar hon: 3 och 1 ½. Jag ville ha det så här tätt säger hon och strålar som en sol! Ytterligare till saken hör att hon är snygg, ser sådär oförskämt ung och fräsch ut (som man slutade göra för flera år sedan). Hon frågade givetvis mig på en gång om jag har barn. Då, för första gången på länge nu kom klumpen tillbaka i halsen som förut nästan alltid fanns där. Nej, svarade jag lite tyst och tittade ner och började prata om något annat väldigt fort. Jag trodde att jag inte längre blev ledsen av situationer som denna, jag väntar ju också barn och kommer också att vara en mamma som strålar som en sol inom en överskådlig framtid, men det liksom högg till i hjärtat. Jag hade lite svårt för henne sen, inte för att hon var otrevlig utan för att hon fick vara en strålande lycklig mamma. Jag vill också kunna säga till folk att jag har barn när de frågar!!! Jag vill också stråla av lycka och stolt visa mitt barn för alla!

2 Comments:

At 12:00 fm, Blogger Solkatten said...

En sån människa skulle göra mig grön av avund också. Fy f-n för den där klumpen i halsen och fy f-n för folk som envisas med att fråga om man har barn. Det gör ju saken 10 gånger värre att "alla andra" ser det som det mest självklara i världen.

Snaaaart får du stråla ikapp med er lilla solstråle =)

KRAM!

 
At 1:00 em, Blogger Storkenflyger said...

Skrattade igenkännande :) Ibland undrar man om man valde rätt som satsade på att resa och utbilda sig i hundra år (läs hann bli lastgammal) innan man ens började tänka på barn. Nu står man här med sin tvättade hals och försöker intala sig att den där 81:an minsann bara har barn och ingenting annat i livet..Nähä, som om karriär, pengar, villa och u name it skulle vara viktigare än barn?!

Ska bli spännande att följa med i din resa till solstrålens land.

 

Skicka en kommentar

<< Home