lördag, september 09, 2006

Mysig dag!

Idag har det varit en riktigt bra dag...jag och min man var hembjudna på fika hos ett annat par som väntar Kinabarn. De bjöd på kaffe och helt nybakta bullar. Vi gick samma adoptionskurs för ca. 1 ½ år sedan och har sedan dess endast haft lite mailkontakt och träffats en gång efter kursen. Ett annat par från kursen var också där. De väntar på barn från Etiopien, troligtvis får de barnbesked nästa vecka, så spännande! Vi pratade massor om adoption och allt som hör det till. Det var så skönt och lätt att prata med några som vet exakt vad det innebär och går igenom samma process, dessutom så är det roligt att i ett sällskap känna att adoption är det mest vanliga sättet att få barn på!

Vi bestämde att ses igen runt jul och då kommer en liten från Etiopien vara med också. Och gången efter det som vi ses hoppas jag verkligen att vårat lilla Kinabarn har kommit också! Det andra parets Kinabarn dröjer tyvärr ett tag till.

När vi gick därifrån kände vi oss på så bra humör och hade ingen lust att bara åka hem. Vi kom på den geniala idén att fortsätta den mysiga känslan av att vänta barn med ett besök på Kinarestaurang och det var en riktig höjdare. God mat och trevlig personal. Vi åt dessutom hela middagen med bara pinnar!!! Är så imponerad av mig själv, har aldrig haft tålamod med det förut men nu gick det riktigt bra. Lika bra att träna tänkte vi. Provade riktig inhemsk öl också, som var helt okej.

För det mesta så känns det helt overkligt att vi ska ha barn, jag tänker på det i stort sett hela tiden, men vågar inte riktigt tro att det faktiskt kommer hända. Idag var det annorlunda, det kändes verkligt och jag hoppas att den känslan håller i sig och att jag vågar tro på att jag faktiskt kommer att bli mamma så småningom!

1 Comments:

At 9:59 fm, Blogger Solkatten said...

Åh va härligt!

Blir så glad när jag läser detta (och av tanken på er båda kämpandes med pinnarna...) ;o)

Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home