torsdag, november 23, 2006

Shoppingdag

Idag har jag varit ledig och jag och en tjejkompis har spenderat hela dagen i stan. Först åt vi frukost på ett mysigt fik, sen tog vi en runda i massa second hand affärer på söder, sedan in till stan för middag och ett glas vin och sedan lite mer shopping... Vi avslutade med kaffe latte och cheescake på ett annat mysigt fik! Vilken underbar dag! Varför gör man inte detta oftare? Jo, för man håller på att stressa sönder sig med jobb, skola, hem, familj m.m. Så att sånt man verkligen mår bra av inte hinns med. Det är hemskt, man behöver stanna upp ibland och faktiskt verkligen njuta av livet.

De senaste åren har jag för det mesta känt mig så negativ... trött, ledsen, stressad, otålig, väntandes och likgiltig är ord som alla stämmer väl in på mig. Jag var på en föreläsning igår som Ola Skinnarmo höll, han pratade om att göra det omöjliga möjligt, (nu går det som bekant inte att tänka så när det gäller allt) men han har faktiskt en poäng. Varför ska jag tänka att jag inte klarar vissa saker när andra fixar det? Positivt tänkande mår man bra av och gör att man klarar mer än man tror. Självklart är det viktigt att man får deppa när man behöver det men när man har deppat i flera år börjar det bli jobbigt. Jag kommer på mig själv att jag tänker mer på hur jobbigt det är att vänta på barnbesked och hur länge det är kvar än vad jag tänker på hur kort tid det faktiskt är kvar i jämförelse med hur länge vi har väntat. Nu när folk frågar ska jag se om jag kan säga att det troligtvis bara är några månader kvar istället för att böja med att säga att det är så himla jobbigt att vänta så här länge och vi vet inte när det blir det kan ta några månader men det kan ta mycket längre tid också.

4 Comments:

At 8:52 fm, Anonymous Anonym said...

Vilken mysig dag! Hoppas du får en lika trevlig helg!

 
At 10:05 fm, Anonymous Anonym said...

Jo just det! BARA några månader kvar nu, vad spännande det låter!
Igår såg vi på Limelights med Charlie Chaplin, lite av samma filosofi där som den din föreläsare pratade om. Det gäller att tro positivt! ;-)

 
At 3:46 em, Blogger Solkatten said...

Åh vilken härlig dag!

Ja, jag vet vad det innebär att "gråta över spilld mjölk". Jag är ju världsmästare ;)

 
At 9:20 em, Anonymous Anonym said...

Härlig inställning! Man måste nog försöka göra en massa roliga saker medan man väntar, det går inte att bara räkna veckor och månader (och år)innan BB.

 

Skicka en kommentar

<< Home