tisdag, september 11, 2007

Husmor

Vi har klarat oss bra, jag och lillen, utan maken på dagarna. Tiden går fort, han är en riktig sjusovare och vaknar oftast mellan 8-9 på morgonen :) Lång frukost och sedan sova en gggr på fm och en ggr på em. Promenad i vagn en gång/dag. Lunch och mellis. Leka! och Ja, sen ska man helst hinna tvätta och städa lite också. Har inte kommit iväg på någon öppen förskola eller sådant ännu, förstår inte riktigt hur jag ska hinna komma iväg till 9 på morgonen då det börjar?

Nu känner jag mig riktigt ordentlig... har precis gjort en veckomatsedel på nätet med tillhörande shoppinglista, Toppen! Vi som alltid har planerat middag i sista stund med noll framförhållning, känner mig så duktig. Nu måste man ju ändå se till att lillen får i sig lite riktig mat varje dag och då är det roligare att planera.

Att jag nattsuddar så här när kl. snart är 12 på natten är egentligen inte klokt om man ska vara en pigg och glad mamma, men det är liksom enda stunden för sig själv numera...

2 Comments:

At 1:45 em, Blogger Solkatten said...

vaddå veckomatsedel på nätet?? Vill också!

 
At 9:42 em, Blogger Filippis said...

Arla.se man behöver vara medlem. Kanonbra!

 

Skicka en kommentar

<< Home