tisdag, januari 30, 2007

Mardröm

I natt drömde jag att min bror och hans fru helt plötsligt hade en pojke på runt ett år hemma. (De har redan två barn så detta var deras tredje). Det skumma var att jag inte visste någonting om det utan han bara fanns där en dag när vi hälsade på. De berättade då att de adopterat honom från St Petersburg. Jag förstod ingenting! De hade ju inte stått i kö? Då säger dom att de hade fått gott om pengar och struntade i utredning och köer så de kunde åka ner och illegalt få den här pojken (Lite Madonna stil ;). De ville inte berätta för oss eftersom de förstod att det skulle kännas jobbigt för oss!!!

Herregud, jag vaknade helt kallsvettig. I drömmen var jag så upprörd över att de inte hade tänkt igenom det här noga, adoption är minsann inget man bara slår till med impulsivt för att man helt plötsligt får det gott ställt! Och hur skulle de kunna förklara det här tillvägagångsättet för pojken när han blir större? Men framför allt var känslan av avund och missunsamhet starkast. De har ju redan två barn varför var de tvugna att skaffa en till mitt framför ögonen på oss mitt i den jobbiga väntan.

Konstigt hur man får till det. Jag tror definitivt inte att min bror och hans fru har några som helst planer på att adoptera.

2 Comments:

At 9:13 fm, Anonymous Anonym said...

Tänk vad bra det skulle vara om man kunde tyda drömmar och få reda på vad det är man försöker bearbeta. Då skulle man kunna vara sin egen psykolog!

Avund och missunsamhet är ju känslor man känner till allför väl vid det här laget...

Kram

 
At 1:01 em, Anonymous Anonym said...

Det surrar av känslor i den blivande mammans huvud. Så mycket kan man väl konstatera :)

 

Skicka en kommentar

<< Home