måndag, mars 05, 2007

Förnya medgivandet

Det känns lite lite bättre nu. Att vara hemma förra veckan gjorde verkligen gott. Denna vecka blir dock hemsk med 6 arbetsdagar, men men det får väl gå. Faktiskt så hoppas och tror jag att det blir lite lättare nu framöver när vårsolen tittar fram alltmer.

Vi har insett att det är bäst att förlänga medgivandet som går ut den 1 juli 2007. In i det sista har vi förnekat att vi kommer att behöva göra det, att vi inte skulle få barn inom två år från det att vi fick medgivande har liksom inte funnits på världskartan...tills det gick upp för oss för någon vecka sedan... Vi räknar med att få barnbesked i mitten av april och i värsta scenariot så åker vi då till Kina i slutet av juni och kanske kommer hem precis i början av juli. Känns inte som om vi vågar vara så iskalla och hoppas på att vi hinner hem före den 1/7. Det kommer vara nog med nerver ändå kan jag tänka. Det känns bara så trist att börja med detta. Vi har dessutom flyttat sedan utredningen gjordes, så risken finns att den nya kommunen vill göra massa saker innan de förnyar medgivandet. Idag har vi i alla fall skickat kopia på medgivande och utredning till vår nya kommun och väntar på att de ska höra av sig. Pust!

3 Comments:

At 11:51 em, Anonymous Anonym said...

Vilken fin och välskriven blogg och vad roligt för oss som inte skall adoptera att få följa med på vägen. Min bästa väninna väntar BB samtidigt som er, verkar det som. Vi får hoppas att nyåret inte fördröjer det så mycket.

 
At 12:46 em, Blogger Janna said...

Jag förstår att ni vill vara på den säkra sidan men jag hoppas verkligen att ni gör det i onödan! Jag hoppas också att ett förnyat medgivande är mer av en formalitet än en helt ny utredning??

 
At 4:25 em, Blogger Applecore said...

Ni gör nog helt rätt som förnyar medgivande - då kan ni själva andas ut och ta det lugnt när BB kommer (vilket jag hoppas inte tar alltför lång tid för er del!)

 

Skicka en kommentar

<< Home