tisdag, maj 15, 2007

Barnbesked!!!

Idag kl. 08.30 ringde telefonen. När kvinnan i andra änden sa att hon ringde från adoptionscentrum började jag skratta och sa "du förstår inte hur länge jag har väntat på det här samtalet". När hon sedan fortsatte med att säga att "jag vill gratulera, ni har fått en pojke!" Så skrattade jag ännu mer och kände mig verkligen glatt förvånad.

Jag åkte snabbt och hämtade papprerna och maken åkte från jobbet, så ca. kl. 13.00 idag skålade vi i champagne och öppnade kuvertet. Det var så pirrigt... Vi struntade först i alla papper, ville bara se korten... och där var han våran son! Så söt! På ena kortet tittar han rakt in i kameran och småler, blev varm i hela kroppen av lycka och kärlek :)

Han är född den 30 juli 2006, så nu är han 9 ½ månader. Han ser välmående ut och han är rund o go ;) Det står att han äter mycket, att han gärna sitter i famnen och kramas, att han skrattar högt och massa mer...

Vi har ikväll fortsatt att fira med hans mormor & morfar, ännu mer champagne och en riktigt god middag.

Nu måste vi bestämma vad han ska heta, tjejnamn hade vi i stort sett bestämt, men pojknamn hade vi inte pratat så mycket om, men vi har några favoriter. Åh, nu vill jag ut och shoppa tuffa killkläder och göra iordning hans rum på riktigt.

Nu måste jag nog gå och lägga mig, imorgon blir det tårta på jobbet!

13 Comments:

At 12:55 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis i massor. JAg är glad att jag gick in en sista gång innan jag gick och lade mig . Tänk en liten kille.... underbart ! GRATTIS!!!! Ska bli så spännnade att följa er nu då ni är 3 i familjen. Hoppas du har tid att skriva MYCKET. Ska du skriva en Resedagbok när ni nu fått bb och ska ut på er livs resa. Det gjorde vi och det var underbart att ha sedan som ett minne och logg på livets underbaraste resa.. Det är ett tips. Resedagboken.se är adressen så kan du gå in och kolla, om du har tid alltså :)

 
At 6:40 fm, Blogger En bulle i hjärtat! said...

JÄTTEGRATTIS, så kul, vilken känsla det måste vara!! Obeskrivlig va? Jag känner min egen längtan ännu mer när jag läser din text..! När kommer det bli dags att åka? Än en gång; grattis!

 
At 9:19 fm, Anonymous Anonym said...

Hej jag har hitta en resedagbok som man kan följa. Den heter Adoptionsresa till Kina och finns på Resedagboken.se. Dom är där just nu. Jättekul !

Hur har er natt varit? Drömt om er underbara son ?

Ulrika

 
At 9:49 fm, Blogger Lisa Papaver said...

Fantastiskt!
Stort Grattis. Jag hoppas också du hinner skriva om fortsättningen och er resa till Kina.

 
At 10:25 fm, Anonymous Anonym said...

Jättestort grattis till er son!

 
At 1:51 em, Blogger Storkenflyger said...

Äntligen. Helt otroligt. Torkar tårarna och skålar i champange för dig. Du har blivit mamma! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

 
At 3:00 em, Anonymous Anonym said...

Gratttis!! Vad härligt!

 
At 3:53 em, Blogger Applecore said...

Grattis i mängder! Vad underbart med en liten kille!!! Hoppas att ni snart får resa!

/applecore (med gåshud :-)

 
At 7:34 em, Blogger Catrin said...

Grattis till er lille kille!!

 
At 1:24 em, Blogger Mina said...

Åh, vilken lycka! GRATTIS till er lille pojke, jag är så glad för er skull!

Grattis igen!
KRAM

 
At 1:39 em, Blogger Salvia said...

Underbart! Man blir alldeles varm och tårögd och glad för er skull!

 
At 2:29 em, Blogger KaKi said...

Grattis! Finns inte så mycket mer att säga när orden stockar sig i halsen, men grattis :-)

 
At 7:27 em, Anonymous Anonym said...

Åh vad härligt. GRATTIS!!!!
Underbart att det fortfarande kommer BB ibland. ;-) Lycka till!!

 

Skicka en kommentar

<< Home